ХЕРСОНСЬКИЙ НАФТОПЕРЕРОБНИЙ ЗАВОД РЕКОНСТРУКЦІЯ, МОДЕРНІЗАЦІЯ,РОЗВИТОК

Написано . в . Опубликовано в Новости, Экономика

Ексклюзивне інтерв’ю з першим заступником директора ПрАТ «Херсонський нафтопереробний завод»    СЕМЕГЕНОМ   ВОЛОДИМИРОМ   МИРОСЛАВОВИЧЕМ

н2

— Розкажіть, будь ласка, про себе. 
— Народився в місті Дрогобич 17 січня 1957 року. Після школи навчався у Львівському політехнічному інституті. Трудову діяльність розпочав на Дрогобицькому нафтопереробному заводі. Працював спочатку електромонтером, начальником електролабораторії, начальником цеху, головним енергетиком і директором з операційної діяльності.
— У 2007 році, мені запропонували посаду комерційного директора Херсонського нафтопереробного заводу. На той час завод зупинений на реконструкцію, через зміни вимог до якості нафтопродуктів.
— Якими були ваші перші кроки на Херсонському нафтопереробному заводі?
— Із 2007 року почалася генеральна реконструкція заводу. Було проведено капітальний ремонт АВТ-1 – установки з первинної переробки нафти, розпочаті роботи по реконструкції АВТ-2, бітумної і коксової установки. Через світову кризу інтенсивні роботи було призупинено. Але ми не втрачали час. Наші спеціалісти займалися новими проектами, пошуками нових технологій, ліцензіарів. На ці роботи було витрачено близько 89 млн грн.
Наша мета залишається актуальною і сьогодні. Глобальна реконструкція заводу з подальшим доведенням до норм світових стандартів щодо виробництва бензину, дизельного і авіаційного палива. Вся продукція має відповідати найвищому стандарту Євро-5,тоді як переважна більшість заводів працюють в площині Євро-4. Крім того, планується мінімізація затрат на виробництво і значне збільшення сплати податків в бюджет міста і країни. Важливим є і вирішення екологічного питання – значне поліпшення екологічного стану шляхом використання надсучасних технологій з мінімальним впливом на навколишнє середовище.
— Чи визначились із планами на майбутнє?
— Продовжуються переговори з інвесторами, є напрацювання, але наразі роботу стримує політична ситуація в країні. Реконструкція буде тривати протягом 3,5-4 років, адже маємо справу з технологічно складним і громіздким обладнанням. Планується витратити близько 1,35 млрд. доларів США, через 6 років експлуатації завод буде давати чистий прибуток. Країна отримає податки в бюджет і якісний продукт, який забезпечить потреби України близько на 22%. Потужність заводу становитиме 4,5 млн тон нафти. Глибина переробки сягатиме показника 91,9%, вихід світлих нафтопродуктів – 85,2%. Планується також використання енергозберігаючих технологій.
Наш завод входить до структури групи компанії «Континіум». Ця структура включає також мережу заправок «WOG», яка становить близько 500 одиниць на території України. Надлишки продукції продаватимуться через оптову мережу і йтимуть на експорт в інші країни.
На підприємстві залишився кістяк працівників, які слідкують за належним утриманням комунікацій підприємства і займаються розробкою документації що до реконструкції.
Підчас проведення реконструкції плануємо залучити 6 тисяч спеціалістів, а вже на початку повномасштабної діяльності заводу — близько 1500 працівників. Крім того, не забуваємо про інфраструктуру, котра буде створюватись навколо нашого підприємства. Ми співпрацюємо з провідними інститутами, такими як Львівський політехнічний інститут, Дніпропетровський хіміко-технологічний інститут, іншими технічними вишами (Дрогобицький коледж нафти і газу, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу), тобто переважну більшість працівників становитимуть люди з вищою освітою.
Щомісячно ми сплачуємо в бюджет міста 600-700 тис. грн, а якщо завод працюватиме на повну потужність, то цифри становитимуть фантастичні 4 млрд. грн. в рік. У нас вже налагоджена співпраця з міською владою, що є дуже важливим для діяльності заводу.
— Які чинники сприяють реалізації означених перспектив?
— Є чимало факторів, які гарантують успіх реконструкції. Перш за все це географічне положення. Нафта до заводу подається по нафтопроводу з Росії, крім того є залізна дорога плюс морський і річковий шляхи. Слід згадати і той факт, що в регіоні великі об’єми вирощування сільськогосподарських рослин, що сприяє виробництву біопалива. Тобто завод відповідатиме вимогам 
вирішення екологічного питання – значне поліпшення екологічного стану шляхом використання надсучасних технологій з мінімальним впливом на навколишнє середовище.
— Чи визначились із планами на майбутнє?
— Продовжуються переговори з інвесторами, є напрацювання, але наразі роботу стримує політична ситуація в країні. Реконструкція буде тривати протягом 3,5-4 років, адже маємо справу з технологічно складним і громіздким обладнанням. Планується витратити близько 1,35 млрд. доларів США, через 6 років експлуатації завод буде давати чистий прибуток. Країна отримає податки в бюджет і якісний продукт, який забезпечить потреби України близько на 22%. Потужність заводу становитиме 4,5 млн тон нафти. Глибина переробки сягатиме показника 91,9%, вихід світлих нафтопродуктів – 85,2%. Планується також використання енергозберігаючих технологій.
Наш завод входить до структури групи компанії «Континіум». Ця структура включає також мережу заправок «WOG», яка становить близько 500 одиниць на території України. Надлишки продукції продаватимуться через оптову мережу і йтимуть на експорт в інші країни.
На підприємстві залишився кістяк працівників, які слідкують за належним утриманням комунікацій підприємства і займаються розробкою документації що до реконструкції.
Підчас проведення реконструкції плануємо залучити 6 тисяч спеціалістів, а вже на початку повномасштабної діяльності заводу — близько 1500 працівників. Крім того, не забуваємо про інфраструктуру, котра буде створюватись навколо нашого підприємства. Ми співпрацюємо з провідними інститутами, такими як Львівський політехнічний інститут, Дніпропетровський хіміко-технологічний інститут, іншими технічними вишами (Дрогобицький коледж нафти і газу, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу), тобто переважну більшість працівників становитимуть люди з вищою освітою.
Щомісячно ми сплачуємо в бюджет міста 600-700 тис. грн, а якщо завод працюватиме на повну потужність, то цифри становитимуть фантастичні 4 млрд. грн. в рік. У нас вже налагоджена співпраця з міською владою, що є дуже важливим для діяльності заводу.
— Які чинники сприяють реалізації означених перспектив?
— Є чимало факторів, які гарантують успіх реконструкції. Перш за все це географічне положення. Нафта до заводу подається по нафтопроводу з Росії, крім того є залізна дорога плюс морський і річковий шляхи. Слід згадати і той факт, що в регіоні великі об’єми вирощування сільськогосподарських рослин, що сприяє виробництву біопалива. Тобто завод відповідатиме вимогам Енергетичної стратегії України на період до 2030 року.
— Чи сприяє держава розвитку нафтопереробної промисловості?
( на це питання відповідає заступник технічного директора з розвитку, голова відділення асоціації «Нафтохімік України» Іван Козар, який працює на заводі з 1996 року)

н1
Козар Іван Михайлович. Освіта: Державний Університет «Львівська Політехніка». Спеціальність: хімік-технолог. Досвід роботи: 
1996-2014рр. «Херсонський нафтопереробний завод» від оператора до заступника технічного директора.

— Більшість заводів нафтопереробної галузі України сьогодні не випускають продукцію або працюють не на повну потужність. Проблема відсутності підтримки держави в реконструкції нафтопереробних заводів..

Не передбачені пільги для нафтопереробних підприємств, що проводять реконструкцію, технічна база галузі застаріла, адже більшість обладнання встановлювалось ще в Радянському союзі, тобто наразі дуже важко конкурувати з продукцією навіть деяких постсоціалістичних країн.
Довго вирішуються питання погодження кожного етапу реконструкції в міністерствах, тому такі процеси краще проводити з місцевими органами влади. Підготовчий період триває довше, ніж саме будівництво.
Необхідно наступне: державна програма реконструкції вітчизняних НПЗ, зміни в дозвільній системі, а також державні гарантії для стимулювання інвесторів.

 

Олександр Глазунов

 

 

Обратная ссылка с вашего сайта

Оставьте комментарий

161